I nærkontakt med delfiner ved Monky Mia

søndag den 8. februar 2009

Hau AB, scheisswetter!!

Foelelsen af at vaere blevet SNYDT sidder stadig i mig. Hvorfor lige OS? HvorFOR tager vi til et af de smukkeste steder i verden, for saa at blive moedt af regn, regn, regn, regn og ATTER regn??

Suk. Naamen, vi slap da vaek fra Brisbane og den forfaerdelige humidity.. Jeg har naesten helt glemt hvordan solen ser ud og hvordan det maerkes at blive skinnet paa...

Vi tog paa baadtur med the New Horizont.. Opgraderet GRATIS (vi highfivede glade hinanden, da det gik op for os at vi i teorien faktisk havde sparet $ 69, idet vi sku ha' vaeret med den billigere udgave, som saa blev aflyst pga vejret) tog vi afsted med baaden og 19 andre unge mennesker - en skoen mikstur af irrere, englaendere og tyskere - ud mod the Whitsunday Islands.

Det var da en superfin tur. Jeg noed virkelig regnen og den massive vippen. Det var ogsaa rart, da jeg braekkede mig tre gange i traek fredag morgen. Hoejdepunktet var dog da jeg slog min fod paa koralrevet i et halvhjertet spasserforsoeg paa at snorkle. Supersuper fin tur kan I tro.

Humoeret var faktisk hoejt hele turen - jeg kunne ikke lade vaere med at grine, da jeg knaekkede mig udover raelingen. Det var simpelthen for aandsvagt! Katrine slap heller ikke.. gnaegge gnaegge :D Maden var rigtig laekker og vi hyggede os med kortspil og lege om aftenen. Festlig forsamling faktisk :)

Tilbage i Airlie Beach regner det stadig og jeg er ved at faa SPAT! Bruce Highway nordpaa er lukket og.. Det er bare saa TYPISK! Derfor har vi droppet Magnetic Island og vores billige scuba diving course. Vi ville bare blive mere deprimerede af at tilbringe endnu flere regnfulde stunder i et nyt vaadt paradis. Hvis det overhovedet nogensinde ville lykkes os at komme vaek herfra i bus!

DERFOR har vi netop koebt dyre flybilletter til SYDNEY - vaek fra dette regnfulde, vaade helvede. Vi tar herfra tirsdag (i skrivende stund er det soendag).. Det foeltes en anelse somom at HELE verden var i mod os da vi tjekkede vejrudsigten i Sidney, hvor det sku blive regnvejr praecis de par dage vi vil tilbringe der.. HVAD SKER DER?
Fra Sidney vil vi ned til Melbourne, videre til Adelaide og saa derfra ind til Alice Springs og Grand Canyon. Men hvem ved, maaske sker der IGEN et eller andet maerkeligt, saa vi blir noedt til at aendre planerne igen. Vi faar se... :)

Ellers er vi begge sunde, raske og glade - endnu. Ulme.


Kaerligst
Mai

Ingen kommentarer: