I nærkontakt med delfiner ved Monky Mia

lørdag den 18. april 2009

Forelsket i Thailand

Suk.



Med saltvandshaar og udtoerret hud sidder jeg en loerdag aften midt i april og gaber kaeberne af led. Som forventet er tiden floejet afsted, siden begyndelsen af vores asiatiske eventyr. Aah. Jeg er jo stadig ung som aldrig foer og grunden til min traethed er ganske simpel: massiv aktivitet! Vi er pt paa Koh Tao, den nordligste og mindste af oeerne i Thailandbugten, hvor vi tog vores PADI Open Water og hvor vi nu er ved at tage Advanced, saa vi ogsaa kan faa lov til alle de sjove ting :) Og lad mig bare lige slaa fast een gang for alle... Det er f a n t a s t i s k. Pyh, jeg faar det helt varmt ved tanken om hvor enestaaende og fin og dejlig en oplevelse det er at dykke!

Aah ja. Som naevnt er jeg traet og udmattet og vil bare gerne hjem i seng og flade ud under vores fan, inden jeg skal rives ud af min soevn i morgen tidlig kl halv syv til dykning, saa jeg opsummerer bare lidt meeeget hurtigt hvordan Thailand de sidste snart tre uger har vaeret..

Chiang Mai

Nordthailand. Sikkert et sted jeg ku forestille mig de fleste danske turister ikke tar hen, hvilken er en skam. Der er rigtig smukt og dejligt og der er mulighed for at opleve-opleve-opleve! Vi boede paa et dejligt guesthouse med det FLINKESTE personale vi til dato har moedt. Super opvartning, god alt for billig mad og fin placering helt naer den gamle bydel. Vi blev der en uge cirka, saa vidt jeg husker, og naaede at opleve alt fra vilde elefanter, slangeshow, tiger-petning, riverraftning, orangeplantagebesoeg, kaempe smukke templer til lady-boys-beskuning, thaiboksning, flodtur til Burma/Laos, damer og boern med ekstremt lange halse (hals.. halse.. hmm..).. og.. jeg er sikker paa der er mere, men det er lidt svaert at huske. Vi fodrede osse nogle vilde aber og puttede vores foedder i det varmeste vand fra varme kilder. Aaah. En lun aften paa gaden gav vi en elefant groentsagsstykker - den var vakker, men man fik bare saa ondt af den, den burde vaere sammen med en masse andre elefanter ude i den fri natur.. Det samme gaelder slangerne og tigerne.. Arme dyr :(

Koh Phangnan

Det vildeste feststed. FullMoonParty, unge mennesker i tusindvis, den dejligste strand jeg nogensinde har betraadt, musik dag og nat, og alt hvad hjertet ellers kunne begaere. Og naajo, her fik jeg lavet mine dreads :) Desuden tog vi paa scootertur med nogle drenger fra Perth.. Dejligt lige at snakke med australiere igen og DEJLIGT med vind i haaret.. 30-35 grader ER jo varmt som bekendt :)

Koh Tao

Afslappet og dejligt. Vi fuldfoerte vores PADI open water course med verdens BEDSTE instruktoer og en superfin og osse dygtig tysk divemaster :) Det var FEDT og det var endda saa fedt at vi nu er ved at tage Advanced. Open Water gav os nogle pooldyk for at laere adskillige skills (op- og neddrift, luftvejskontrol, udligning i oeerne og.. hundrede andre ting..) plus meeegamange film og timer i klassevaerelset, saa vi fik laert det hele. Saa samlede og skilte vi vores udstyr af - vest, dippidutter, iltflaske - hundrede gange og saa havde vi fire dyk. De to foerste dyk var lettere ubehagelige og jeg havde svaert ved at nyde det, fordi min oerer gjorde ondt. Men saa var det bare som om at det blev bedre og bedre, og jeg blev sikkert osse bedre til at udligne.. Saa fedt! Og nu kommer jeg NAESTEN lige saa hurtigt ned som Katrine, der ikke rigtig har noget problemer med det.. Saa idag startede vi vores Advanced.. Vi tog navigationdive, wreckdive og nightdive idag. Alle tre dyk heeelt vildt fine! Det er selvfoelgelig ikke laengere NAER saa WAUWagtigt som jeg syntes 3 og 4 dyk var, men det er stadig helt fantastisk :) Wreck-dykket var kun en seksaargammel katamaran og et par motorcykler, men stadig sjovt. Na-dykket var liiidt creepy, men heldigvis har jeg efterhaanden rimelig god kontrol over at holde neutral, vandret stilling, hvilket goer det meget naemmere og afslappende. Saa det var ret smukt at dykke ned, og saa komme op til overfladen fyrre minutter senere til klar stjernehimmel :)

I morgen skal vi paa deepdive, hvilket blir 30 meter ned.. 10 meter ned foeles som 5, saa jeg tror ikke foelesen af at vaere helt vildt langt nede kommer til at slaa igennem. Vi faar se. OG finalen blir photographerdive - det er FEDT! Glaaaeder mig til at forevige alle de fine koraller og smaa og kaempe fisk dernede.. Der er nogle syge nogle af slagsen.. :)

NU maa jeg hjem i seng inden jeg falder om.. De videre planer er INTENS afslapning paa Koh Phi Phi indtil vi flyver fra Krabi til Bangkok omkring d. 24.. Saa skal der shoppes inden turen gaar hjem til dejlige Danmark..

Vi ses inden laenge.

Jeres Mai.

Ingen kommentarer: